برج خنک کننده

برج خنک کننده و اجزا و تعمیر و نگهداری

برج خنک کننده

برج خنک کننده و اجزا و تعمیر و نگهداری

برج خنک کننده تبخیری

برج خنک کننده تبخیری

برج خنک کننده تبخیری یا مرطوب یا تردرحقیقت همان برج خنک کننده معمولی است که در آن تبخیر صورت می گیرد و دمای آب را می تواند تا نزدیکی دمای مرطوب برساند به همین دلیل این نوع برج های خنک کننده را برج خنک کننده تبخیری می نامند.در اصطلاح برج‌خنک‌کن‌مرطوب به دستگاهی گفته می‌شود که آب در یک تماس و ارتباط مستقیم با هوا انرژی‌گرمایی ازدست‌داده و خنک می‌شود. برج خنک کننده مرطوب با نام برج خنک کننده مدار باز نیز نامیده می شود.

برج خنک کننده تبخیری

برج خنک کننده تبخیری

سیستم خنک کننده مرطوب شایع ترین تکنولوژی در نیروگاه های جدید هستند.در کولینگ تاور مرطوب آب های که توسط فرایندهای صنعتی با تولید انرژی گرم شده اند،دوباره خنک می شوند.کولینگ تاور بخشی جدایی ناپذیر از دایره ترمودینامیک است.

در برج های خنک کننده مرطوب آب درون دستگاه به گردش در می آید از طریق نازل ها به روی سطوح انتقال حرارت ( پکینگ ) توزیع می شود همزمان هوا که به وسیله پروانه و نیروی محرکه الکتروموتور به جریان افتاده است با آب تماس پیدا می کند و موجب تبخیر آب می شود، آن بخشی از آب که تبخیر می شود گرمای نهان تبخیر خود را از مابقی جریان آب دریافت می کند و باعث خنک شدن آب می شود.اختلاف دمای‌ورودی و دمای‌خروجی جریان‌آب در اصطلاح رنج(Range)نامیده می‌شود که این پارامتر در طراحی برج‌خنک‌کننده باز (نام دیگر برج‌خنک‌کن‌تر) بین 5 الی 7 درجه سانتی‌گراد در نظر گرفته می‌شود. افت دمای ایجادشده یا رنج در برج‌خنک‌کننده‌مرطوب وابسته به عوامل زیر می باشد.

1- حجم‌هوادهی و میزان جریان‌مکانیکی‌هوا(Air Flow)

2-میزان سطوح‌انتقال‌حرارت(Cross Sectional Area)

3-دمای‌مرطوب‌محیط(Wet Bulb Temperature)

ویژگی های برج خنک کننده مرطوب

 

برج خنک کننده مرطوب  با عملکرد بهینه و  بسیار به صرفه, مورد استفاه در بیشتر صنایع می باشد. و همچنین از دیگر مزایای برج خنک کننده تبخیری بدون خطرات زیست محیطی  فعالیت می کند و هیچ گونه خطری برای محیط زیست ایجاد نمیکندمفهوم اصلی برج خنک کننده این است که گرمای بی مصرف صنایع را از تجهیزات می گیرد و باعث خنک شدن آن ها می شود . برج خنک کننده با خنک کردن آب و فرستادن آن به تجهیزات صنعتی موجب عملکرد صحیح آن ها شده و این گرما را از طریق تبخیر به اتمسفر منتقل می کند.

استفاده از دستگاه برج خنک کننده مرطوب و خنک کردن آب به روش تبخیری بسیار ارزان تر از راه های دیگر خنک کردن می باشد و برای صنایع بسیار مقرون به صرفه می باشد.

برای تحویل فوری برج خنک کننده با ما تماس حاصل فرمایید ۰۹۱۲۰۷۵۱۵۳۹

برج خنک کننده جریان مکانیکی

برج خنک کننده جریان اجباری

rayan

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد