برج خنک کننده

برج خنک کننده و اجزا و تعمیر و نگهداری

برج خنک کننده

برج خنک کننده و اجزا و تعمیر و نگهداری

انواع برج های خنک کننده ابارا

برج خنک کننده ابارا

برج خنک کننده به طور گسترده در جهان برای خنک کردن آب با هزینه کم و با استفاده از تبخیر استفاده می شود. برجهای خنک کننده بیشتر در پالایشگاههای نفتی ، پتروشیمی ، شیمیایی ، نیروگاههای حرارتی و در سیستمهای HVAC به منظور سرمایش استفاده می شوند.

برج های خنک کننده بسته به جریان هوا و آب در تنظیمات مختلفی قرار می گیرند. آنها باید به درستی انتخاب شوند تا راندمان بالایی داشته باشند. تأمین آب یکی از تأثیرات مهم برجهای خنک کننده است. برج خنک کننده ابارا یا کراس فلو و جریان مخالف یکی از انواع بسیار کاربردی برج های خنک کننده می باشد

به طور خلاصه چندین دسته برج برج خنک کننده اصلی وجود دارد:

برج خنک ‌کن فن دار (مکانیکی) 
برج خنک کن بدون فن (طبیعی) 
برج خنک کن خشک-مرطوب 
برج خنک کنده جریان متقاطع
برج خنک کننده ابارا یا جریان متقاطع و یا برج خنک کننده ضد جریان هستند.

برج های خنک کننده ترکیبی از این دسته ها هستند

در برج های خنک کننده ابارا به دلیل عدم وجود نازل برای اسپری کردن آب به داخل برج های خنک کننده، میزان آب اتلافی به شدت کاهش پیدا کرده است و همین امر هم یکی از دلایل کاهش استفاده از جریان برق در پمپ های برج خنک کننده می شود.

انواع برج های خنک کننده ابارا بر اساس جنس بدنه :

بدنه برج های خنک کننده کراس فلو یا ابارا به دو نوع فلزی و فایبرگلاس تقسیم می شوند .

برج خنک کننده کراس فلو فلزی :  یکی از قدیمی ترین برج های خنک کننده ،برج خنک کننده جریان متقاطع یا ابارا و ساخت شرکت ابارا می باشند که با استفاده از آلیاژ های مرکب در برج های خنک کننده وزن آن ها را تا حدود زیادی کاهش می دهد. ساخت و تولید برج های خنک کننده ابارای فلزی در بسیاری از شرکت ها متوقف شده و ازخط تولید انواع تولید کننده های برج خنک کننده کاملا حذف شده است .

برج خنک کننده ابارا فایبرگلاس : برج خنک کننده کراس فلو فایبرگلاس مزایای بسیار بیشتری نسبت به نوع فلزی دارند.  از مهمترین مزیت های برج خنک کننده کراس فلو فایبرگلاس نسبت به نوع فلزی عدم رسوب و پوسیدگی فایبرگلاس در مقابل آب نسبت به انواع برج خنک کن ابارای فلزی و سبکی آن ها نسبت به نوع فلزی و ضد زنگ بودن و ضد پوسیدگی .

برج های خنک کننده ابارا در ظرفیت های بین 80 تا 1000 تن تبرید به صورت یک پارچه تولید می شوند . و به دلیل ساختار مستطیلی شکل برج های خنک کننده ابارا این برج های خنک کننده نصب و حمل راحتتری در ظرفیت های بالاتر نسبت به برج های خنک کننده مخروطی و مکعبی جریان مخالف دارند .

طراحی برج خنک کننده ابارا یا کراس فلو

معمولاً انواع مختلف برج خنک کننده طرح ابارا وجود دارد که از نظر ابعاد از انداز های کوچک که فقط در پشت بام ها کاربرد دارند تا سایز های بسیار بزرگ و غول آسا که در پالایشگاه ها و نیروگاه ها استفاده می شوند، متفاوت هستند برج های خنک کننده ابارا در ظرفیت های بین 80 تا 1000 تن تبرید به صورت یک پارچه تولید می شوند . و به دلیل ساختار مستطیلی شکل برج های خنک کننده ابارا این برج های خنک کننده نصب و حمل آسانتری در ظرفیت های بالاتر نسبت به برج های خنک کننده مخروطی و مکعبی جریان مخالف دارند .

مطالب مفید :

کاتالوگ برج خنک کننده

برج خنک کننده فایبرگلاس

برج خنک کننده مدور

برج خنک کننده مدار باز و بسته

قطعات برج خنک کننده

محاسبه ظرفیت کولینگ تاور

الکتروموتور 

برج خنک کننده

لوور 

فن 

پکینگ 

گیربکس 

قطره گیر برج خنک کننده

شفت

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد