برج خنک کننده

برج خنک کننده و اجزا و تعمیر و نگهداری

برج خنک کننده

برج خنک کننده و اجزا و تعمیر و نگهداری

الکتروموتور برج خنک کننده

الکتروموتور برج خنک کننده (دینام برج خنک کننده ):

الکتروموتور برج خنک کننده برای دوران فن های برج خنک کننده طراحی شده است.

دینام برج خنک کننده  باید بتواند با رطوبت بسیار بالای ایجاد شده درون کولینگ تاور و همچنین عوامل آسیب زای  طبیعی همچون گرد و غبار،برف و باران و حتی گازهای شیمیایی عملکرد مطلوبی داشته و قابل اطمینان باشد.

موتورهای خنک کننده  در پروژه های صنعتی و تجاری  یه گونه ای خاص طراحی میشوند که توانایی انجام درست کار در شرایط سخت با حجم بالا را داشته باشند .تجهیزات کنترل پشت موتور های الکتریکی (فن ها و پمپ ها) با سرعت ثابت کار میکنند ،معمولا توسط یک ترمز مکانیکی مانند دریچه های پمپ کنترل میشود و شامل کنترل آب، سرعت و جریان هوا میباشد.
این روش کنترل بهینه سازی تنظیمات موتور برج  خنک کننده را انجام می دهد.
دینام حتی زمانی که کار کمتری دارد ،همچنان در حالت کامل و با سرعت ثابت کار میکنند.این به نوبه خود باعث کاهش بهره وری کلی و مصرف انرژی میشود.

[caption id="attachment_410" align="alignnone" width="252"]الکتروموتور برج خنک کننده الکتروموتور برج خنک کننده[/caption]

بدنه الکتروموتور برج خنک کننده

به طور کلی میتوان گفت بدنه دینام برج خنک کننده به دو روش باز و دیگری کاملا بسته (محصور شده) تولید می شود،در موتور های باز جریان هوا وارد محفظه میشود ولی یک موتور محصور شده مانع  از ورود هوا و قطرات و همچنین گردوغبار می شود.
الکتروموتور های محفظه باز بسته به اینکه  آیا در مقابل چکه و ترشح و  آب وهوا محافظت میشوند دسته بندی میشوند. تفاوت آنها بین درجه حافظت دربرار هوا و نفوذ قطرات آب می باشد.
الکتروموتور محافظت شده در مقابل نفوذ قطرات (چکه)، که توسط استاندارد نما (NEMA) ارائه شده به ندرت در برج های خنک کننده استفاده می شوند.موتور های قطره ای در حال حاضر در بازار عرضه میشوند (همچنین “محافظت شده” نامیده میشوند).
موتورهای کاملا محصور را می توان تحت عنوان غیرهواخور (TENV)، فن خنک (TEFC)،ضد هوا (TEAO) و ضد انفجار دستبندی کرد.
موتور TENV یا TEFC با توجه به نیاز فن داخلی، درجه ی حرارت موتور را متناسب به عایق بندی آن حفظ میکند
. TEFC موتورهای بدون فن هستند که باید یک منبع خنک کننده خارجی داشته باشند.
موتور های ضد انفجار برای عملیات در فضاهای خطرناک تولید می شوند،بهتر است موتور های محصور برای مکان های که دود،گردوغبار ،شن و برف و رطوبت بالا وجود دارد استفاده شوند.
موتورهای دوسرعته:
دینام دو سرعته برای دوران فن ,طراحی گشتاور متغییری دارند که در آن سرعت گشتاور متفاوت است، سرعت ۹۰۰/۱۸۰۰ دور دقیقه رایج ترین سرعت مورد استفاده است.

عایق الکتروموتور برج خنک کننده

یکی از مهمترین عوامل موثر در طول عمر الکتروموتور برج خنک کننده ، کیفیت عایق است که باید در برارحرارت بالا ،آلودگی و رطوبت هوا،انبساط و انقباض،ارتعاش مکانیکی و شوک های الکتریکی مقاوت کند.
عایق به وسیله کلاس ها تعریف میشود که حد مجاز برای حداکثر دمای کار موتور را تعیین میکند. کلاس های A،B،F و H مورد استفاده قرار میگیرد.کلاس A دارای پایین ترین درجه حرارت است و کلاس H بالاترین است.
موتورهای استاندارد اسب بخاری دارای عایق کلاس B هستند و برای ارتفاع ۳۳۰۰ فوتی و حداکثر دمای محیط ۴۰ سانتیگراد طراحی شدند.
عایق کلاس F برای ارتفاعات بالاتر و همچنین در مصارف بالاتر استفاده میشود.
به عنوان سازنده ما میتوانیم طراحی موتور را مطابق با نیازهای خاص مشتریان در مورد خروجی سرعت و ولتاژ ارائه دهیم.

جهت اطلاع از قیمت دینام برج خنک کننده با شرکت نیکان تماس حاصل فرمایید۰۹۱۲۰۷۵۱۵۳۹

مطالب مفید :

خرید برج خنک کننده

برج خنک کننده فایبر گلاس مکعبی

گیربکس 

لوور

شفت

قطره گیر

 محاسبه ظرفیت برج

پکینگ برج خنک کننده

قطعات برج خنک کننده

کاتالوگ برج خنک کننده

 

 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد