برج خنک کننده

برج خنک کننده و اجزا و تعمیر و نگهداری

برج خنک کننده

برج خنک کننده و اجزا و تعمیر و نگهداری

فروش پکینگ برج خنک کننده


پکینگ برج خنک کننده

پکینگ برج خنک کننده

پکینگ برج خنک کننده

پکینگ برج خنک کننده از جمله یکی از قطعات اصلی می باشد که وظیفه اش تامین سطح مورد نیاز برای تبادل جرم و انتقال حرارت از آب به هوا می باشد.سطح ویژه یا همان مقدار سطح مفید از جمله پارامتری ست که برای طراحی و محاسبات پکینگ کولینگ تاور بسیار مهم می باشد و واحدش مترمربع بر متر مکعب است.به حداکثر رساندن عملکرد دمایی برج خنک کننده از جمله مهترین هدف طراحی پکینگ های ورقه ای بوده است.

انواع پکینگ برج خنک کننده  :

پکینگ ورقه ای

این نوع پکینگ از با کیفیت ترین نوع ورقه های PVC پکینگ های ورقه ای می باشد که از ضربه پذیری،استحکام کششی و مقاومت دمایی بالایی برخوردار است.همچنین این نوع پکینگ در برابر اشعه ی ماورا بنفش و انواع باکتری هایی که اغلب در منابع آب طبیعی،آب های راکد، چشمه های آب گرم و باتلاق ها وجود دارد، مقاوم می باشند.از دیگر ویژگی کاربردی این ورقه ها مواج بودن می باشد که میزان فشار بر روی سطح هر ورقه را با استفاده از تقسیم و انتقال فشار به این چین های موجود در ورقه،کاهش می دهد.

اگر مقدار رسوب بر روی سطح پکینگ کم باشد تاثیر چندان به سزایی در عملکرد دمایی برج خنک کننده ندارد اما چنان چه میزان رسوب شدید باشد به صورتی که موجب مسدود شدن جریان هوا شود تاثیر زیان آوری بر روی عملکرد دمایی برج خنک کننده خواهد گذاشت.

در برج های صنعتی به دلیل آن که از آب های آلوده به باکتری و جلبک تغذیه می کنند و چون آب گرم و وجود آهن در سیستم باعث تکثیر و رشد باکتری ها می شود و به دلیل پخش شدن این باکتری ها توسط فن های دستگاه منجر به عفونت ریه گشته است ولی با استفاده از پلاستیک در پکینگ برج خنک کننده می توان این بیماری را کنترل کرد.

پکینگ برج خنک کننده

پکینگ برج خنک کننده

پکینگ تلفیقی(Mix Media)

از جمله پکینگ برج خنک کننده می باشد که در بسیاری از برج ها برای بهبود در عملکرد برج مورد استفاده قرار می گیرد.مقایسه ی انجام شده از عملکرد پکینگ تلفیقی و پکینگ اسپلاش چوبی در نیروگاه برای درجه حرارت آب برگشتی از پکینگ،نشان می دهد که دمای بازسرمایش برای پکینگ های تلفیقی با عمق ۸/۱ متر۱۹٫۳°Cپیش بینی و برای پکینگ های اسپلاش چوبی ۲۱٫۸°C می باشد.

پکینگ پلیمری برج خنک کننده از نظر شکل هندسی دارای انواع متفاوتی است که شامل موارد زیر می باشد:

پکینگ فیلم
پکینگ نت اسپلش
پکینگ رندوم اسپلش
پکینگ گرید اسپلش
پکینگ اسپلش کانالی
نام این پکینگ ها از شنیدن صدای آب و پاشیدن آب به اطراف گرفته شده است.

پکینگ برج خنک کننده مدل فیلم:

برای ساخت این نوع پکینگ برج خنک کننده از ورقه های پلیمری و ایجاد لایه ی نازک آب بر روی سطح پکینگ استفاده می شود به همین دلیل به آن پکینگ فیلم گویند.پلی پروپیلن و یا پلی وینیل کلراید از جمله جنس های ست که با استفاده از آن ها پکینگ فیلم ساخته می شود.پکینگ هایی که از جنس پلی پروپیلن می باشند به صورت جوش حرارتی و توسط دستگاه جوش التراسونیک به هم متصل می شوند که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.اما صفحات پکینگ از جنش پلی وینیل کلراید با روش چسب به هم متصل میشوند که هیچگونه مقاومتی نخواهند داشت و اتصال قابل اعتمادی نیست.

پکینگ برج خنک کننده مدل نت اسپلش:

شکل این پکینگ به صورت توری می باشد که قطرات آب پس از تشکیل شدن اسپری میشوند به همین خاطر به آن نت اسپلش گویند.پکینگ نت اسپلش از جمله پرکاربرترین پکینگ می باشد که ابعاد استاندارد این پکینگ ۹۰*۶۰*۴۵ نیز می باشد اما عرض این بلوک طبق درخواست مشتری ساخته و عرضه می گردد.

پکینگ رندوم اسپلش:

این نوع پکینگ به صورت قطعات کوچک پلاستیکی می باشند که برای تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرند و به صورت رندوم داخل برج خنک کننده قرار ریخته می شوند.به دلیل فرم هندسی و شیارهایی دارد به پکینگ ضدرسوب رندوم اسپلش نیز معروف است.

پکینگ گرید اسپلش:

این نوع پکینگ به صورت صفحات تخت مشبک مربع یا مستطیل می باشند که به وسیله ی  سیم و کابل و قطعاتی به نام اسپایدر، در برج های خنک کننده استفاده می شوند.کاربرد این پکینگ برای آب های آلوده ووصنایعی مانند رب گوجه فرنگی،روغن و..به ویژه در کولینگ تاورهای آب دریا نیز کاربرد دارد.

پکینگ اسپلش کانالی:

عملکرد پکینگ های اسپلش بر اساس تبدیل قطرات درشت آب به قطرات ریز و حتی تبخیر آن می باشد.این نوع پکینگ برج خنک کننده دارای کانال عمدی است که فقط برای کولینگ تاور کاربرد دارد.این پکینگ به دلیل آن که فقط برای سختی آب طراحی شده است نسبت به پکینگ های نت اسپلش و رندوم اسپلش کاربر کمتر و محدودتری را دارد.یکی از ویژگی های قابل توجه این پکینگ آن است که در مقابل گرفتگی بر اثر وجود اجسام خارجی غوطه ور در آب نیز مقاومت خوبی دارند و در چنین مواردی دچار گرفتگی نمی شوند.

مشخصات فنی پکینگ برج خنک کننده

پکینگ های ورقه ای که از جنس PVC می باشد در برابر عوامل شیمیایی،الکلی،اسیدها،روغن ها،چربی ها و مواد بیولوژیک بسیار بادوام بوده است.همچنین آرایش هندسی موجود در سطح پکینگ ها باعث افزایش میزان تبخیر،کاهش افت فشار،کاهش مقاومت هوا برای انتقال بیشتر حرارت و رطوبت می گردد.این نوع پکینگ ها قابل بازیافت نیز می باشند.

موارد استفاده از پکینگ برج خنک کننده می توان به Natural draft – Bottle Type – Counter Flow – Cross Flow ،مربوط به صنایع کاغذ ، فولاد ، قند ، شکر ، غذایی ، شیمیایی ، پتروشیمی ، پالایشگاه ها، نیروگاه ها، انواع سیستم های تهویه و برای ارتقاء راندمان برج های خنک کننده قدیمی اشاره کرد.

نحوه انتخاب پکینگ برج خنک کننده

هردو مدل اسپلش و فیلم ایده آل برای تهسیلات یک برج خنک کننده است.با این حال، مدل فیلم در انتقال حرارت بسیار موثر است زیرا با ایجاد یک سطح بزرگتر باعث عملکرد بهینه میشود. همچنین قرار گرفتن در معرض دمای بسیار بالای آب ،آن را آسیب پذیر تر میکند.
اگر برج خنک کننده شما در معرض آب کیفیت پایین و محتوای جامد باشد،به منظور عملکرد بهتر میتوانید از مدل اسپلش استفاده کنید. همچنین اگر آب دمای بسیار بالایی تولید میکند، پکینگ های مدل اسپلش استقامت بیشتری نسبت به مدل فیلم دارند.
برج های خنک کننده تجهیزات ضروری در اکثر صنایع تولیدی هستند. با فراگیری دانش ، شما میتوانید نوع مناسب کولینگ تاور برای عملکرد بهترو بهبود بهره وری تهسیلات خود انتخاب کنید.
کولینگ تاور ها هسته اصلی تخلیه حرارتی با گردش آب در تولیدات صنعتی میباشند.استفاده نامناسب از این خنک کننده ها میتواند در تسهیلات صنعتی منجر به تخلیه ناکارمد گرما، رکود تولید و هدر رفتن آب بشود. پکنیگ برج خنک کننده عامل اصلی ترویج چرخه هیدروترمال است .بنابراین ، باید یک پکینگ با کیفیت بالا برای خنک کن انتخاب شود.
برج خنک کننده کراس فلو در اندازه استاندارد.
فاصله پکینگ خنک کننده از بالا و پایین فن باید ۱ یا ۲ برار قطر فن باشد.
کولینگ تاور کانتر فلو با زاویه استاندارد.
هنگام ساخت خنک کننده های جریان مخالف ، قسمت بالای پکینگ و بخش جریان هوا باید در حدود ۹۰ درجه کنترل شود.
در مناطق سرد، باید پکینگ های خاص با توجه به درجه دمای محلی انتخاب شوند. همچنین با تجزیه و تحلیل و محاسبه گرما و مقاومت، پکنیگ برج خنک کننده مناسب را طراحی کنید.

جهت اطلاع از قیمت پکینگ برج خنک کننده و خرید انوع پکینگ برج خنک کننده با شرکت پرتو تهویه تماس حاصل فرمایید ۰۹۱۲۲۲۶۹۳۰۲

مطالب مرتبط :
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد