برج خنک کننده

برج خنک کننده و اجزا و تعمیر و نگهداری

برج خنک کننده

برج خنک کننده و اجزا و تعمیر و نگهداری

حوضچه برج خنک کننده

حوضچه برج خنک کننده

قسمتی از برج خنک کننده که آب سرد در آن انباشته می شود و در بخش تحتانی برج خنک کننده قرار دارد حوضچه برج خنک کننده می نامند .که برای خنک کردن دستگاه و ماشین آلات ,آب سرد از این قسمت  مکش شده و به طرف مبدل ها، ارسال می شود حوضچه ها اغلب یک چاهک برای تخلیه آب خنک دارند . حوضچه در انتهای مسیر گردش آب قرار دارد و در بعضی مدلها حوضچه آب سرد و حوضچه مکش (محل جمع آوری آب سرد برای پمپ شدن جهت استفاده در فرآیند خنک کاری )از هم جدا هستند و در دو محل مجزا قرار دارند به شکلی که آب سرد از حوضچه به حوضچه مکش انتقال داده می شود و از آنجا به سمت فرآیند هدایت می شود.

جنس حوضچه برج خنک کننده:

حوضچه به خاطر بالا بودن حجم و وزن آب می بایستی دارای استحکام بسیار بالاو جنس مناسب باشد تا دچار شکستگی نشتی و ترک خوردگی نگردد.

  • حوضچه بتنی (مانند استخر)
  • حوضچه فایبرگلاس
  • حوضچه فلزی

خصوصیات حوضچه برج خنک کننده

اولین نکته که بسیار مهم می باشد در مورد حوضچه ,ارتفاع و عمق حوضچه برج خنک کننده است که باید گونه ای طراحی شود که برای پمپ کردن آب مشکلی بوجود نیاید.

در حقیقت حوضچه برج خنک کننده وظیفه جمع آوری آب برای انتقال به سیستم را بر عهده دارد. در برج های خنک کننده بزرگ، تعداد حوضچه های مکش ممکن است متفاوت باشد و معمولا به تعداد هر پمپ یک حوضچه مکش طراحی می شود.و اما در برج های خنک کننده کوچک معمولا حوضچه در ساختار بدنه برج خنک کن قرار میگیرد که به وسیله فلنج خروجی قابل تشخیص است.

 

حوضچه برج خنک کننده

حوضچه برج خنک کننده

 

همیشه احتمال ورود ذرات و اجسام بزرگ از طریق مکش به داخل کولینگ تاور و پمپ وجود دارد که باعث خرابی و از کارافتادگی برج های خنک کننده می شود به همین منظور برای جلوگیر از این امر حوضچه برج خنک کننده دارای صافی و آشغالگیر است که اجازه ورود اجسام خارجی و یا ذرات جامد را به پمپ نمی دهد.

 

مطالب مرتبط :
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد